Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P

plooton

16. 11. 2010 1:25
vynikajícně napsáno

...krátce, ale mimořádně přesněR^

0 0
možnosti
VP

vasapro

15. 11. 2010 20:53
jednim

slovem - literarni zlodej :-/Rv

0 0
možnosti
I

ivansm

14. 11. 2010 17:32
Opsaná práce

 Pane  Petře Kubáte, vy jste téměř doslova tento text opsal z knihy Josefa Jedličky. Pramen jste neuvedl, práci jste prostě opsal a uvěřejnil  svým jménem.

0 0
možnosti
VV

V.Woolfová

15. 11. 2010 9:11
Re: Opsaná práce

Bohužel máte pravdu. Vlastní názor, byť diskutabilní, by byl mnohem lepší.

0 0
možnosti
F

forEd38

14. 11. 2010 17:15
svejkovani

nemyslim si ze svejkovani je jakousi technikou odporu... je to spis zivotni filozofie. Ospravedlnovani svejkovstvi a svejkovani se mi zda spatne protoze nic neresi a je to strategie ignorantstvi, zneuzivani, vyuzivani a bezcharakternosti. Lidi vzpamatujte se, svejkovanim nedosahnete zadne reseni, poctivou praci jo, ale to by se musela zmenit mentalita vetsiny lidi v Cz. Problem je v mysleni lidi ale kdo to zmeni kdyz se to nezmenilo po nekolika generacich? Pak se ale nedivte kdyz nekdo rekne o lidech z Cz ze je to narod Svejku... Eva Palotto ma v mnohem pravdu, zel lidi si to nechteji priznat.

0 0
možnosti
KS

karels

14. 11. 2010 16:37
Nejde přeci o Švejka

ale o druh humoru - jednomu tenhle druh humor není blízký, druhému naopak ano. Protože jsem se setkal s oběma názory, můžu to posoudit...

0 0
možnosti
JB

Jan Borovička

14. 11. 2010 15:44
Zdar,

já nechápu ani článek Evy, ani tenhle ;-D Snad jsem četl stejného Švejka :-)

0 0
možnosti
SHVŽ

Sir Humprey věčně živý

14. 11. 2010 16:08
Re: Zdar,

R^R^R^

tenhle už vůbec ne. Tamten byl aspoň od ŽENSKÝ

0 0
možnosti
BK7

bledy kanadan 7

14. 11. 2010 15:43
Ach jo,

tihle vykladači! Je jich tolik a každej jinej.Skoro jako politologů,kterým na paty šlapou meteorolozi.:-/

0 0
možnosti
ZK

Nomen O

14. 11. 2010 15:38
Jaká je pravda?

V dnešní "zkažené" době se nemůžete ztotožnit s Haškovýn Švejkem. To by tato konzumní prošpikovaná falešností a přetvářkou společnost jenom odsoudila. Hašek sám je úžasný spisovatel - nedoceněný. Švejk je naprosto upřímný s nezkaženým charakterem a on to ví, proto sám sebe nazývá - blbem. Ano jsem blb protože jsem k lidem otevřený, upřímný bez přetvářky a lhaní. Přesto tvrdohlavý zůstane takový jaký je. Společnost ho nezkazí. To je tak v kostce vše, co je na románu významné a vzácné.EU[>-]EU[>-]

0 0
možnosti
EP

Eva_Pallotto

14. 11. 2010 15:37
tak nějak

R^

(ono těch rozdílů v našich pohledech na Švejka není zas tak moc. Vlastně asi jen jeden - Vy pro jeho jednání nacházíte omluvu a pochopení, a já si dovoluji tím samým "opovrhovat". Možná je to až moc silný slovo, možná bych k němu mohla být víc láskyplně tolerantní... ale když já si nemůžu pomoct.

Píšete že "Švejkování jako technika odporu ve své podstatě a důsledcích diktatuře vyhovuje." - já bych souhlasila a ještě to doplnila o "a protože se na své Švejky může spolehnout, může diktatura vůbec existovat", tedy o rovinu příčinou. To mám na mysli, když píšu, že za zlo svým způsobem "může".)

Hlavně jde ale o jinou věc - ok, ne každý je silný a prostě někdo je slaboch a zbabělec, to se dá chápat, omluvit a tak..... jenže u Švejka mě prudí nejvíce to, jak je glorifikován, perverzně stavěn na piedestal hrdinství, kde nemá co dělat ( a ne, neříkám, že ho tam postavil autor).

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS